niedziela, 10 kwietnia 2016

Moje nawyki książkowe.

Hey, hey, hello!!

Witam bardzo serdecznie!

Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym, już trzecim tag'iem na moim blogu :D
Tym razem dowiecie się o moich czytelniczych nawykach, których jest sporo.

No to ten...lecimy z pytaniami!



1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?


Najczęściej czytam na swoim łóżku, bo jest to mój mały azyl. Jako mały chłopiec zawsze, gdy czegoś się bałem to uciekałem na łóżko, ono mnie chroniło przed wszystkim. Czasem także czytam w autobusie do szkoły i w samej szkole, ale to już rzadziej.


2. Czy w trakcie czytania używasz zakładki, czy przypadkowych świstków papieru?


Hahahaha to zależy kiedy. Gdy czytam w domu  to zazwyczaj używam swojej jedynej i ukochanej zakładki, natomiast kiedy jej nie mam to biorę to co mam pod ręką np: telefon, kartkę, a nawet zeszyt. Mam tylko jedyną zasadę: "Nigdy, ale to NIGDY nie zaginać rogów!"


3. Czy możesz po prostu czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?


Tu Was trochę zaskoczę, albo i nie, bo gdy czytam książkę i nagle muszę przerwać to tylko wkładam zakładkę w taki sposób, aby wskazywała miejsce, w którym skończyłem.
Zazwyczaj jednak dokańczam rozdział, albo dochodzę do okrągłej liczby stron.

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania?

Staram się nie pić, gdy czytam, ale czasem muszę napić się ciepłej herbatki do lektury :D

5. Czy jesteś wielozadaniowy? Potrafisz słuchać muzyki albo oglądać film podczas czytania?

O nie! Uważam się za osobę, która potrafi robić wiele rzeczy na raz, ale nie czytając. Gdy czytam to muszę skupić się tylko na lekturze, muszę mieć ciszę i spokój. Pamiętam, że raz słuchałem muzyki i czytałem książkę. To potem nie pamiętałem tego co było w książce i zamiast czytać nuciłem tą piosenkę. 

6. Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz?

Staram się czytać jedną książkę na raz, żeby nie mieszać fabuły kilku utworów. Może kiedyś będę potrafił tak czytać. :D

7. Czy czytasz w domu lub gdziekolwiek?

Jak wyżej wspomniałem (pytanie 2) czytam głównie w domu, ale zdarza się , że czytam gdzie indziej.

8. Czytasz na głos czy w myślach?

Każdy chyba czyta w myślach. Moim zdaniem jest to wygodniejsze. Zwłaszcza z rodziną w pokoju obok. :D 

9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?

Nigdy w życiu! Po co psuć sobie zakończenie? Jak tak można! Nieważne jak bardzo by się jakiś fragment dłużył trzeba przez niego przebrnąć.

10. Czy zginasz grzbiet książki?

Nie, nie i jeszcze raz NIE! Książki też jaką uczucia! Nie krzywdźmy książek w ten sposób. Jak później one wyglądają na półkach!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
No to na tyle mojego Tag'u! 
Do zabawy zapraszam! Filipa z http://filipwlabiryncieksiazek.blogspot.com
PS Zapraszam Was na mojego fb: https://www.facebook.com/poszukiwaczxmagii





2 komentarze: