niedziela, 6 marca 2016

Recenzja #4 "Nigdy nie gasną"

Autor: Alexandra Bracken

Wydawnictwo: Moondrive/Otwarte


Rok wydania: 2014

Liczba stron: 456

Mam na imię Ruby. Niektórzy nazywają mnie Liderką, ale tylko ja wiem, kim jestem naprawdę. Potworem.

Przede mną najbardziej ryzykowana misja w moim życiu – wojna, w której stawką jest ocalenie tych, których kocham. Zwycięstwo może oznaczać przegraną bitwę o samą siebie.

Jestem ostatnią z Pomarańczowych i jestem gotowa na wszystko.


Druga część z serii "Mroczne umysły" 

Ruby w ochronie przyjaciół z własnej woli współpracuje z Ligą Dzieci - organizacją, która miała na celu wyzwolić wszystkie zniewolone w obozach dzieci, obdarzone niezwykłym darem. Jako Liderka ma za zadanie zapewnić bezpieczeństwo i powodzenie swojemu czteroosobowemu zespołowi. Jednak sprawy nabierają nieoczekiwanego obrotu akcji i Liam, którego chciała chronić jest w niebezpieczeństwie. Ruby musi udać się na ryzykowną misję, aby ocalić tych, których kocha tych, na których jej zależy 

Po przeczytaniu pierwszej  książki czułem się zawiedziony, że to już koniec. Dlatego od razu wziąłem się za kolejny tom. Oczywiście nie zawiodłem się, jak to czasem bywa. Mam taki zwyczaj, że kiedy czytam kolejny tom jakiejś serii, to lubię porównywać go z poprzednimi. Tutaj akcji jest podobna ilość, za co uwielbiam autorkę. Na początku brakowało mi bohaterów z pierwszej części, ale z czasem przekonałem się do tych nowych.

W książce podoba mi się to, że autorka idealnie dobiera akcję. Nie jest jej za dużo i za mało- idealnie.

To bardzo dobra, wciągająca dystopia . W książce podobają mi się bohaterowie, do których się przywiązałem nie mogę przestać o nich myśleć.  „Nigdy nie gasną” to piekielnie dobra kontynuacja „Mrocznych umysłów”.  W książce podoba mi się to, że jest pisana prostym językiem i nie trzeba się doszukiwać różnych znaczeń, czy interpretacji. 



Książka przeniesie Cię w zupełnie inny świat, sprawi, że odpłyniesz, a sprawy codzienne i to,co dzieje się w pobliżu przestanie mieć dla ciebie  jakiekolwiek znaczenie.
 Sądzę, że książki są na zajmą równe miejsce w moim sercu.

Uważam, że seria zapowiada się świetnie! Już nie mogę doczekać się, aż skończę ostatni tom.
 Polecam? Oczywiście!

Do następnych recenzji! Trzymajcie się ciepło!

4 komentarze:

  1. Heeey! No i gdzie więcej treści? Ja chcę więcej treści! Widzę, że chcesz, że starasz się tutaj i to jest fajne, bo to widać, ale musisz się bardziej rozpisać. Może zaplanuj sobie jakoś poszczególne akapity, może oddziel je jakimś cytatem z książki? Może jakiś cytat o tej Ruby, skoro o niej piszesz?
    "Ruby musi udać się na ryzykowną misję, aby ocalić tych, których kocha tych, na których jej zależy" -> wystarczyłoby 'aby ocalić tych, na których jej zależy', wygląda jakbyś zapomniał usunąć którejś części i o kropce też się zapomniało ;)
    To nie takie oczywiste, że musiałeś wziąć się za kolejny tom i że był on super -> ale to już moje czepialstwo. Tom, tom, powtórzenie. Nie wiem, dlaczego lubisz porównywać tomy, które są już o czymś innym, ma to jakiś prawilny sens? A skoro już porównujesz to gdzie to tutaj zamieściłeś? Bo powiem Ci w sekrecie - powinieneś to umieścić, przecież o tym wspomniałeś ;)
    Autorka, autorka, powtórzenie. Idealnie, idealnie się powtarza. Może coś o akcji byś wspomniał, skoro jest tak idealnie?
    Popracuj nad większą treścią, nikt nie chce suchych faktów, to ma być TWOJA recenzja, ja chcę wiedzieć, co o tym myślisz, bo idealna akcja jakoś nie zachęca mnie do przeczytania. Rozwiń zdania, zachęć mnie i innych.
    I pracuj dalej! Bo zombie czekają :D I katana też :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahah dziękii za opinie. Jest mi bardzo miło, że tak starasz się poprawić mojego bloga! Postaram się pozbyć złych nawyków i pisać więcej.

      Usuń
  2. A chciałam przeczytać ta książkę, ale jakoś w końcu nie sięgnęłam. :c

    OdpowiedzUsuń